Ћирилица Latinica
07.05.2018.
Kolumne

Dašo Durutović: Ujedinimo se protiv DPS-a, okupimo se oko "DF-SNP" koalicije

Autor: Redakcija 57 Ostavite komentar

Piše: Dragutin Dašo Durutović, advokat

Kada je negdje početkom 70 – tih  hrvatski reditelj Vatroslav Mimica  snimio film  o grupi logoraša koji su zatočeni u njemačkom koncetracionom logoru za vrijeme Drugoga rata, a ja taj isti film davno odgledao  još kao dijete,  na mene je ostavio poučan utisak .

Naime,  grupa logorša je pod stalnim pritiskom, terorom i zlostavljanjem od strane kapoa, upravnika jedne jedinice logora.

No, logoraši usled slabe ishrane nisu dovoljno fizički jaki da mu se  odupru i da ga savladaju , kako bi dalje mogli planirati bijeg iz logora . Odlučuju se da izaberu najjačeg od njih i da mu izdvajaju dobar dio svjih odbroka, kako bi ovaj ojačao i u jednom momentu pobijedio zloglasnog kapoa.

Napraviću malu digresiju. U sportu se često kaže  „nismo igrali za oko nego za rezultat“, ali koliko god bili simpatični i  lijepi za „viđet“,  ništa bez krajnjeg rezultata,  jer ako se izgubi, sve pada u vodu.

Šta je motiv opozicije ili njenog većeg djela na lokalnim izborima u Baru?

Da lijepo igraju, prikažu programe i na kraju kao i svaki put izgube , odnosno zajedno nemaju većinu , jer u stvari ništa ne gube, jer formalno ni sada namju opštinsku vlast.

Da li je motiv da neko prođe taj „cenzus“ da se uvuče u lokalnu skupštinu i da sa vremena na vrijeme kritikuje vlast? Da li je motiv da se po svaku cijenu uđe u tu skupštinu ?

Ako je tako onda je učešće besmisleno i pogrešan je pristup.

Motiv mora biti da sva opozicija, ona stvarna, ima više od DPS-a i satelita unaprijed određenih koji se predstavljaju kao opozicija, uzmu određeni dio birača, a na kraju trguju sa tim mandatima i priklone se DPS-u .

No nije tema to, već šta treba da uradi opozicija , odnosno neke srodne strane u njoj koje su na granici cenzusa ili ispod cenzusa.

Čemu predaja lista, čemu davanje glasova, kakav je to samoubilački motiv, vođem sujetama lidera partija ?

Samo jedan cilj treba postaviti - kako pobijediti onog zloglsnog kapoa iz logora . Upravo onako kako se to prikazano u filmu sa početka priče, hraniti i podsticati najjačeg u opoziciji da mu se suprotstavi. Ko je najjači u opoziciji?

Naravno da je to DF i stranke koje ga čine i koje mu se priključuju .

On treba da bude „hranjenik“ onaj u koji će se uložiti i koji će uspjeti da savlada „kapoa“.

Kritičari će se odmah uhvatiti za to da ja pripadam frontu, da sam na listi,  da navijam za sebe ili za svoju političku opciju ili stranku. Nije tako zaista, jer lično nemam nikakvih političkih ambicija , niti me zanima angažovanje.

Prihvatio sam da budem na listi „DF-SNP, Zajedno za grad koji volimo“ zbog mojih dugogodišnjih prijatelja i saboraca u političkom i ideološkom smislu.

Kao zakleti kraljev vojnik i rojalista, malo šta imam sa republikanstvom i ovim oblikom vladavine .

No, da se vratim na temu. Ne mislm da će Front ili bilo ko drugi pozlatiti Bar , čak ni cijela opozicija. Kad bi uzeli većinu, ima mnogo toga da se radi i mjenja, ne za nas, već za generacije koje dolaze.

Ovaj put apelujem na mnoge da se ostave sujete da se prikupe, saberu i ujedine radi pobjede onog zloglasnog kapoa sa početka priče.

Moj motiv nije politički, kako god neko mislio, treba nešto mjenjati, korijenito i radikalno, nema se više vremena, mi smo u poziciji Titanika, nakon udara u ledeni brijeg.

Sve ovo govorim u cilju spašavanja generacija koje dolaze , jer smo mi odavno izgubljeni . Dakle, svi zajedno sa jednim prvim među jednakima u pokušaj pobjede .

 

(Autor je odbornički kandidat Koalicije "DF-SNP, Za grad koji volim")

 

Komentari
Kolega advokat
Kolega advokat: Dragi kolega, Dijelim tvoju ideologiju i imam identican odnos prema ovom pitanju. Glasacu DF - SNP. Imam svakako primjedi na neke ljude, ali opsti interes je u pitanju i drago mi je da si na listi koja u opoziciji realno ima daleko najvecu snagu. Pridruzujem se apelu da opozicioni biraci ne rasipaju glasove, vec da svi glasaju DF-SNP koaliciju, i da licne odnose stave po strani sad kad je sloga najpotrebnija. Ja i moja porodica cemo zaokruziti broj 1 DF - SNP "Za grad koji volimo" !!!
07.05.2018 10:39
Jasna
Jasna: DF ima ovog advokata koji je najveci cetnik u Bar i ima onog Mirkovica advokata sto im je sekretar Opstinske izborne komisije. Isto je cetnik. Trebali ste nazvati listu TOP LISTA ADVOKATA CETNIKA. Jos ih podrzava cetnicka srprska pravoslavna crkva koja je okupatorska u Bar i Plamenac i slicni joj svestenici. Kad oni pozivaju na sabiranje aj da i ja apelujem da se mi Crnogorci i drugi saberemo svi oko DPS-a i SD-a da nam cetnici ne sruse kucu koju smo mukotrpno izgradili u maju 2006. Ujedinimo se protiv cetnickog DF-a i njihovih slugu iz SNP-a.
07.05.2018 10:42
Burek
Burek: Jasna promjeni dilera budalo jedna!
07.05.2018 10:49
za jasnu
za jasnu: Bravo Jasna na komentaru, vidite kako Das'o poziva sve posrbice da se okupe oko srpsko- cetnicke stranke, tako i mi svi Crnogorci treba da se okupimo oko DPS, SD, LP, Crnogorske, da ne dozvolimo da nam cetnici i posrbice vladaju Barom, sto se sigurno nece ni desiti.
07.05.2018 10:52
3-B
3-B: Vjerujem da imaš poštene namjer ali sa prvom troicom sa liste nebi kafu popijo a ne nešto više a što se tiče jasne vaši stavovi su jedno udbaško dpsovsko smeće i vaš stav ratno huškački
07.05.2018 11:42
Nena odgovor za 3-B
Nena odgovor za 3-B: Slusaj krelcu nepismeni, ne moze da te zapadne da sa njima pijes kafu, jer si mali. Vidis kako pises "troica", "popijo", itd... I ti si udbasko smece kao sto spocitavas ovoj Jasni. Da imas stav ime bi napisao, i da si musko. DF - SNP zakon !!! Uz sve mane, koje svi imamo....
07.05.2018 11:55
Barski vidovnjak
Barski vidovnjak : Komentar: Ne l... Dašo svega ti , ti si veliki nacionalista ....... 80 % , takvi ne prolaze niđe !
07.05.2018 11:59
malavita
malavita : Bravo Dašo. Svi koji ne stanu uz Front jasno je šta i zašto žele, tu nema nikakvih opravdanja tipa razlika u programima. Program je samo jedan, poraziti kapoa. Naravno, kao što mi pozivamo na ovo ujedinjenje, pravo drugih je da pozivaju na ono drugo, oko DPS-a, niko im to ne spori niti brani. Ali kvalifikacije tipa četnik, ovdje u uvredljivom smislu, nikako nisu dobre. Taj isti "četnik", koga ovdje pokušavate da uvrijedite skriveni iza lažnih imena, sjutra će na ulici da vam bude dobar drug, popićete kafu sa njim, tražiti uslugu... Kakav god bio rezultat izbora.
07.05.2018 12:49
za malavita
za malavita: ne bih rekao Malaviti da je u pitanju samo to, i ja licno ne volim kapa ali prije cu i njemu dati glas nego DF ili nekom iz te stranke, shvati da vecina ljudi koja glasa DF su prosrpski nastrojeni i DF vodi jednu anticrnogorsku politiku, on se bori tacno je za CG, ali kakvu CG, po ikusu vas tkz srba, tu mi koji se osjecamo samo Crnogorcima nemamo sto da trazimo, u pocetku su skupovi DF proticali sa cisto srpskom ikonografijom e poslije su shvatili da to odbija vecinu ljudi i onda su poceli da koriste manje srpske barjake i retoriku, ali to vecinu nas nece zavarati.
07.05.2018 13:45
malavita
malavita: Odgovor na odgovor meni - Opet se krece sa pricom Srbi, Crnogorsci, Cetnici... Podjele i nista novo. Ja ne govorim o tome. Ako nisi shvatio moj komentar, onda nisi trebao ni da komentarises. Da ti nacrtam - Apsolutno podrzavam cak i tvoj izbor, zaokruzi radi mene Hilari Klinton ako bude na listi, ali nije dobro praviti ovakve podjele na ovom nivou na kojem ih ti pravis. Osim toga, postuj moje misljenje i moje stavove kao sto ja postujem tvoje. Nikada jos nisam na ovom portalu, u nijednom mom komentaru, uvrijedio nekog, cak sam, iako vjeciti opozicionar, nekoliko puta skrenuo paznju i samom Barskom portalu da nije u redu da izvjestava javnost u par tekstova kada to nije bilo primjereno na nacin kako su objavili. Iako sam politicki okrenut na istu stranu kao i sam portal.
07.05.2018 13:59
za malavita
za malavita: Ali Malaviti i ti koje ti podrzavas prave podjele na svim nivoima, odlicno sam ja shvatio tvoj komentar, nemas razloga da crtas, a sto se tice tvoje korektnosti slazem se i sjecam se i kritika na racun i samog portala.
07.05.2018 14:57
malavita
malavita: Svakako, i u tome se slazem sa tobom, prave se podjele, ali opet kazem, to nije dobro ko god ih pravio. Ipak, a to je samo moje misljenje, ovdje je rijec o vecem cilju, o boljem zivotu. Dolce vita. Ne kazem apsolutno da je taj bolji zivot DF, ali ako ne probamo necemo nikad ni znati, jel? Sa Milom znamo na cemu smo vec 30 godina. Crna Gora je Crna Gora ko god bio na vlasti. Nemoj nijednom pomisliti da si veci Crnogorac od mene iako sam ja okrenut Frontu a ti DPS-u. Ipak, do promjene mora doci. Jednostavno, nezdravo je po jednu drzavu da je neko vodi 30 godina. I to u jednom pravcu, koji je dobar samo za nekih 30 odsto gradjana, dok ovih ostalih 70 odsto zivi od 200 eura mjesecno. Nezdravo je po drustvo generalno, jer onda drustvo ne poznaje alternativu, poznaje samo pricu o njoj.
07.05.2018 15:19
za malavita
za malavita: Apsolutno se slazem , ako ne probamo necemo ni znati, ali znas kako to ide , ljudi su podlozni uticaju.
07.05.2018 16:01
STOJAN
STOJAN: Za Jasnu @ Tvoj komentar i priliči i tebi i partiji kojoj pripadaš . što očekivati od polupismene osobe sem ovakve kometare što ste mogli drugo i naučiti od nepismene i lopovske patije DPS.
07.05.2018 17:10
za stoja
za stoja: Stojo, onda su i pola CRNE GORE polupismeni i lopovi , znaci svi oni koji glasaju za MILA I DPS su lopovi, e to isto mozemo i mi reci za vas posrbice koji glasate za DF, narod Stojo odlicno raspoznaje ko mu sta nudi, ....
07.05.2018 18:38
BANJO
BANJO : CITAM I NE MOGU DA VJERUJEM! NEKA JASNA I INI BI SVE SRPSKO ZAPALILI. CETNICI, CETNICI, CETNICI..., BLA, BLA, BLA. I KAD BIH JA KRENUO DA VRIJEDJAM DRUGE NACIJE (A NECU), GDJE BI NAM KRAJ BIO. KAD NEBI SRBA BILO, SVE BI NAM CVJETALO!? NAPADATE JEDNOG POSTENOG OCA, POPA PLAMENCA! OCA JOVANA, KOJI BRINE O SVOJOJ PASTVI! SRAMITE SE, AKO OBRAZA IMATE. DASO CETNIK, RODJEN POSLIJE DRUGOG SV. RATA!? DASO IZ DOBRE KUCE I DOBROG I VELIKOG SRCA! KO JE VAMA DOBAR!? CRNOGORCI, BOSNJACI, ALBANCI..., SAMO NE SRBI! DO POBJEDE. DF, SNP...
07.05.2018 20:29
Лауфер
Лауфер: Замисли када неко каже да су они створили Црну Гору и називају себе Црногорцима, да није жалосно били би смјешно. Данас већина у МНЕ не зна ни како им се звао ђед, а посебно не о ЦГ ни једно слово. Но овдје није теме аЦрна Гора, односно Монтенегро како се сада зове , већ локални избори и проблеми са којима се сусрећу сви грађани Бара. не кажем да ће неко од опозиције донијети мед и млијеко,а ли свакако нам требају промјене. ДПС је свакако уназадио и уништио барску привреду!
07.05.2018 20:35
Serdar
Serdar: Kako su se svi prepali DF-a. Krivo im sto jedino DF ima toliku masu i snagu da objedini Srbe i casne Crnogorce.
07.05.2018 20:46
za Laufera
za Laufera: E moj Laufere sto li ti pricas, pa ko je stvarao CRNU GORU No nasi i tvoji preci Crnogorci, ko je vodio bitke po Grahovcu, Krusima, Martinicima i ostalim bojistima no Crnogorci, a sto se tice nasih djedova i pradjedova mnogi od nas postujemo tradiciju i odlicno znamo i djedove i pradjedove, moja porodica ima porodicno stablo iz 1690 godine od naseg rodonacelnika pa do danasnjih dana dje se upisuju novorodjena muska djeca, a da i tebe pitam , sto se NJegos i glavari prilikom prodaje manastira Stanjevici Austrijancima potpisuju kao MI PRIPADNICI CRNOGORSKE NACIJE, orginal dokument imas u Istoriskom muzeju CG na CT, nadam se da neces zacutati kao ostali '' poznavaoci istorije i nacije'''
07.05.2018 21:17
za Banja
za Banja: Niko Banjo nista nema protiv tkz srba, ali vi sami stvarate takav odnos, negiranjem Crnogorske istorije, Crnogorske nacije, Crnogorske kulture i svega ostalog, morate shvatiti da ima nas ogroman broj Crnogoraca koji niti se osjecamo srbima, niti za to imamo razloga da budemo, svi moji preci a znam ih veliki broj od djeda do pradjeda koji je rodjen 1898 bili su Crnogorci i samo to , nikad od njih nijesam cuo ni rijec o srbima i srpstvu, i za vrijeme SFRJ bili smo Crnogorci, e tu je problem vi bi da sve nas transformisete u Srbe i za to vam je dokaz nesto sto je govorio NJegos u sirem kontekstu, neki zemljopis iz 1895 , , Glas Crnogorca, i sve ostalo, shvati da to nijesu nikakvi dokazi, svi mi u familijama gajimo tradiciju i sjecanja nasih predaka, ti nasi preci su sebe nazivali Crnogorcima i borili se za CRNU GORU, opet kazem da su bili toliki srbi sto nijesu CRNU GORU pripojili srbiji i nazvali je Srbija, zar to nijesu bile vjekovne tendencije srba, ali vidis njima nije padalo to na pamet moj Banjo, budi ti srbin sretno ti bilo , ali nas ostale koji se osjecamo Crnogorcima kao i nasa vjekovna zemlja ostavi da budemo ono sto i jesmo
07.05.2018 21:25
malavita
malavita: Za JASNU - najveci cetnik u Bar... Isto je cetnik... TOP LISTA ADVOKATA CETNIKA... Jos ih podrzava cetnicka srprska pravoslavna crkva koja je okupatorska u Bar i Plamenac i slicni joj svestenici... ja apelujem da se mi Crnogorci i drugi saberemo svi oko DPS-a i SD-a da nam cetnici ne sruse kucu... Ujedinimo se protiv cetnickog DF-a i njihovih slugu iz SNP-a... Samo pogledaj svoj komentar, i koliko si puta upotrijebila rijec cetnik. Sta ti podrazumijevas pod tim "cetnik" uopste? Jel znas uopste pravo znacenje te rijeci? Jer u tvom komentaru to ispada kao nesto jako uvredljivo. Ko brani rezimskim glasacima da se okupe i glasaju DPS? Ili da komentarisu ovdje kako ce glasati za vlast? Ali ovo tipa "da nam cetnici ne sruse kucu" jako je ruzno. Huskacki. Ti upravo time prozivas i zelis neke podjele. Ja ne zelim podjele, ja zelim da zivim i sa tobom, i sa bosnjakom, muslimanom, sa svakim, ali u nekoj boljoj drzavi, ne ovoj koja 30 godina nosi samo propast i destrukciju.
07.05.2018 22:12
BANJO
BANJO : ZA BANJA, KAZES, NIKO NEMA NISTA PROTIV TZV SRBA! JEDNO ISKLJUCUJE DRUGO! TZV SRBI!?STO MISLIS, KAD BI REKAO, TZV BOSNJACI, TZV MUSLIMANI, KAKVE BI REAKCIJE BILE. BUDI TO STO JESI, ALI NE VRIJEDJAJ DRUGE. ISLKJUCIV SI. OVAKAV PRITISAK NA SRBE JE NEZAPAMCEN, BAR ZA MOGA VIJEKA. JEDAN SV. PETAR, PETAR DRUGI P. NJEGOS, MARKO MILJANOV, GAVRO VUKOVIC..., SU SE OSJECALI SRBIMA. TVOJE PORIJEKLO ME NE INTERESUJE! JA SRBIJANAC NIJESAM, NO SRBIN. VOLIM CRNU GORU I NE STIDIM SE SVOJIH KORIJENA. ALI STALNO SLUSATI, CETNICI, CETNICI!!! CEMU TO. PONOSAN NA SRPSKO PORIJEKLO I CRNOGORSKU DRZAVNOST. DO POBJEDE. DF, SNP...
07.05.2018 23:28
Vasko
Vasko : Dobro je rekao pokojni Nikola Šaranović, u Baru se svi pozivaju na krilaticu tri su vjere neće da se dijela, brat je mio koje vjere bio, ali samo da nije Srbin.
08.05.2018 07:20
za Banja crbina
za Banja crbina: I SV PETAR i NJegos i svi oni su prvo isticali da su Crnogorci, pa evo da i tebe Banjo pitam, zasto se i NJegos i glavattri prilikom prodaje manastira Stanjevici potpisuju MI PRIPADNICI CRNOGORSKE NACIJE, orginal dokumenat Istoriski muzej CG CT, sto mislis Banjo, i kad su to Petrovici ikad izjavili da su samo teritorijalno i geografski Crnogorci, vi ste moj Banjo indoktrinirani tom politickom ideologijom '' srpstva'' i nista drugo, jer siguran sam da ni sve clanove tvoje familije ni bratstva ne mozes ubijediti da su srbi, Crnogorci su mnogo starija nacija od srba, ali sve je ovo obicno trabunjanje, napisi ti Banjo 4 VITAMINA C na celo da svi znaju da si tkz srbin, ali postuj ovu drzavu za koju su se borili nasi preci Crnogorci i koji su je vjekovima ljubomorno cuvali, da su bili srbi oni bi je i nazvali srbija, ali napamet im to palo nije, no ti nama odgovori ono u vezi potpisa NJegosevog.
08.05.2018 09:21
malavita
malavita: Na racun ovog komentara "za Banja Crbina": Prvo, rijeci Mila Djukanovica, 1990. godina, Andrijevica - Na Kosovu je napadnuta Jugoslavija. Kosovo je bedem srpskog i crnogorskog naroda koje ne može pasti dok je nas i pokoljenja naših potomaka. Nebrojeno puta smo rekli: Kosovo se mora braniti svim sredstvima. Drugo , takodje Milo, 1998. godina : Zbog vjekovnih bratskih veza, Zajedničke krvi u svim ratovima prolivene, zbog vjekovnog sna najboljih Crnogoraca i Srbijanaca, zbog izvjesno bolje zajedničke budućnosti, Crna Gora se i otvorenog srca opredijelila za život u zajedničkoj državi sa Srbijom. O onom sto se desilo u medjuvremenu sa ovim njegovim rijecima besmisleno je pricati. Dalje, na racun kralja Nikole : povodom proglašenja Crne Gore za kraljevinu 1910. godine - I napredak u zemlji i ugled spolja mogao je biti postignut samo vrlinama mojega naroda. On je dao ruke koje su sabljom sjekle: on je snaga koja je planine krčila: on je srce koje je kucalo svo za Srpstvo: on je, najzad, rađao sinove, koji nijesu potamnili junačku slavu svojih predaka. Precima našim slava i vječni pokoj! – Samo s takvim narodom mogao sam uspijevati, a uz bratsku pripomoć pravoslavne Rusije. Ja se tvrdo uzdam da će prosvijećena Evropa, koja je do sada vazda uvažavala žrtve, koje je knjaževina Crna Gora prinosila na oltar slobode i napretka, gledati u obnovljenoj kraljevini na ovoj strani Srpstva jemstvo i zalogu za održavanje mira u ovim krajevima. Dakle, kralj Nikola nikad se nije odrekao srpstva, apsolutno. Ako neko pronadje takav dokument, otvoreno priznajem Mila za dozivotnog kralja. Onda, takodje kralj Nikola, na stotu godišnjicu Njegoševog rođenja 1913. godine : Kao kralj crnogorski, kao nasljednik i sinovac velikoga današnjeg slavljenika, zahvalan sam ovome zboru i cijelom srpskome narodu na čuvstvima blagodarnosti, ljubavi i divljenja, kojima se oduševljava spram njegova spomena. Kosovo, ranu njegovog velikog srca, izliječio mu je, jer u dane stogodišnjice od njegova rođenja taj mu je narod Kosovo osvetio. Jedan duhom veliki narod nije se mogao ljepše odužiti duhu najvećega genija. Slava srpskom narodu! Ponovo kralja Nikola, povodom proglašenja Crne Gore za kraljevinu 1010. godine : ...s pogledom na slavnu prošlost naše otadžbine, koja je dala Srpstvu prvu moćnu i priznatu kraljevinu, donijelo je jednodušno u današnjoj svojoj sjednici prijedlog da se obnovi naše staro kraljevstvo... Eto samo toliko. Neki ljudi NIKADA nece ukapirati razliku izmedju srpstva i Srbije.
08.05.2018 13:59
Aj polako
Aj polako: Jasna poturice,kome ti sto da pricas kad su tvoji prodali vheru za veceru zato is bre prodata duso!
08.05.2018 14:27
za Malavita
za Malavita: Malaviti, vidjeli smo koliko smo bili ravnopravni i postovani u toj zajednickoj drzavi sa Srbijom do 2006 , bili smo 27 izborna jedinica Srbije, reprezentacija zajednicke drzave igrala je uz navijanje SRBIJA, SRBIJA i ako su u njoj ucestvovali i sportisti CRNE GORE, nasa rijec se nije uvazavala, ali na svu srecu izvukli smo se iz tog smrtnog zagrljaja i obnovili svoju vjekovnu drzavnost, imao bih ti mnogo toga reci i u vezi kralja Nikole, ali to bi uzelo veliki prostor i pisaniju.ZA Malavita
08.05.2018 15:09
Mirko
Mirko: a po cemu ti to znas da su Jasnini prodali vjeru za veceru, mozda Jasna nije ni krstena, sve vi znate, a da nijesi ti aj polako prodao vjeru za veceru, ....
08.05.2018 15:10
Adzic
Adzic: Mirko,rodjo moj, ne budali, Bar je srpski grad
08.05.2018 15:15
malavita
malavita: Odgovor za ovog koji je meni odgovorio: Ja niti jednu rijec o tome nisam rekao. Samo sam rekao sta je Milo pricao prije 20, 30 godina...
08.05.2018 17:09
za ADZICA
za ADZICA: Adzicu, mnogo si infantilan i budalast, da bi Bar bio srpski grad mora da ispuni mnoge preduslove, ali realnost je drugacija, na zadnjem popisu duplo vise gradjana Barske opstinese izjasnilo da su Crnogorci u odnosu na gradjane koji su se izjasnili kao srbi, a inace vecina i tih koji se izjasnjavaju kao srbi su sa s'evera odnosno doseljenici u BAR, zatim BAR je jedan od tri grada u CG u kojem se vecina stanovnika izjasnila da im je maternji jezik Crnogorski, zatim BAR je u nasem suverenom Montenegru, znaci moj ADZicu Bar je srpski taman koliko i Norveski.
08.05.2018 17:20
za smesnog adza crbina
za smesnog adza crbina: ADZO, u pravu si , taman koliko je i SABAC Crnogorski, haaaaaaaaaaaaaaaaaa, vidim sve se vijore srpske zastave po institucijama haaaaaaaaa
08.05.2018 17:22
BANJO
BANJO : ZA BANJA SRBINA, PETROVICI SU PORIJEKLOM IZ BOSNE! BICE DA SU I BOSANCI, CRNOGORCI. NEMAM NAMJERU DA SE TEBI PRAVDAM, POGOTOVU JER SI NEVASPITAN. OPROSTIT CU TI NEZNANJE, ALI NE I NEVASPITANJE! 4 C VITAMINA!? MRZITE SVE SRPSKO, A KAD JE NESTO MALO OZBILJNIJE SA ZDRAVLJEM, SVI ZA BG. TOLIKO O VAMA. MOGAO BIH TI POBROJATI MNOGO VELIKIH CRNOGORACA, KOJE JE BEOGRAD SPASIO. GLUVI DA CUJE, SLIJEPI DA PROGLEDA JE NEMOGUCE. POZ. TZV CRNOGORCU.
08.05.2018 22:13
ao čoče
ao čoče : pogibe da skine vlast a kad od vlasti dobije malo rabote advokatske onda je to u redu a? onda vlast ne smeta? mali je bar, sve se zna. pa igrajte ove četničke igre u svoja 4 zida i dalje od bara.
09.05.2018 02:43
za Banja
za Banja: Banjo , mi ne mozemo biti nikako tkz Crnogorci jer imamo svoju vjekovnu drzavu i svoju vjekovnu naciju, a ja za vas kazem tkz jer ste do 91 bili Crnogorci, a siguran sam Banjo da ni clanove svoje familije ne mozes ubijediti da su srbi, zar ne.
09.05.2018 09:00
za Banja
za Banja: BANJO BRATE, ja bih ti preporucio da krenes na jedan misionarski put po CRNOJ GORI, da ubijedis sve one koji se osjecaju i izjasnjavaju kao Crnogorci da to nijesu, da su to samo teritorijalno a inace su srbi, i da nijesu postojali nikakvi njihovi preci koji su sebe zvali Crnogorcima i borili se za CRNU GORU, to je sve istoriska greska i izmisljotina, oni su sebe zvali srbi i u svakom boju pozivali ''' u boj braco srbi'', pa moj dobri Banjo koliko ti samo nepotrebne energije trosis, shvati jadan da ima ogroman broj ljudi koji sebe smatraju samo Crnogorcima, i za to imaju uporiste u istoriskim desavanjima, pusti nas coce te tvoje price i to sto je rekao NJegos i kralj Nikola, oni su to govorili u svoje ime i iz politickih interesa, nacionalna , etnicka pripadnost i vjerska je stvar licna svakog covjeka i ne mozes nas ti ubijediti kao ni mi tebe da nijesi srbin, ako se ti tako osjecas budi srbin i niko ti ne brani, ali zamisli da ti negiras postojanje Crnogoraca i drzave CRNE GORE, CRNA GORA postoji sa svim svojim atributima, sa svojim narodom, sa svojim jezikom i svim ostalim, sve ovo sto mi pisemo odlazi u nepovrat.
09.05.2018 09:29
BANJO
BANJO : ZA BANJA, DRZAVU IMAMO I TO STARA, ALI TU SU PO NACIONALNOSTI ZIVJELI I ZIVE UGLAVNOM SRBI. NA GROBU MOJIH STARIH PISE DA SMO SRBI. GROB JE STAR STOTINJAK GOD. SAD JA TREBA TEBE I RANKA KRIVOKAPICA DA PITAM STO SAM!!! POGLEDAJ CRKVE, ZNACAJNE, SIROM CRNE GORE, KO IH JE PODIGAO!? DOBRIM DIJELOM NEMANJICI. PA STO CPC, PRAKTICNO NEMA VJERNIKE.!? PA ZNA VJERNI NAROD, KO SU I OD KOGA! PAMTIM CT S POCETKA DEVEDESETIH, KAD SU KIDISALI NA JEVREMA BRKOVICA, PRILIKOM LOZENJA BADNJAKA. BIO SAM PRISUTAN. HTJELI SU DA GA LINCUJU CETINJANI. VIKALI SU, USTASE USTASE! NIJE OVO MONTENEGRO, NO JUNACKO SRPSKO LEGLO. TO JE BILO VECINSKO CT, TADA. EVO GA JEVREM ZIV,PA NEKA POTVRDI. LJUDI SE MIJENJAJU. NO JEDNO JE KONSTANTA, SRPSTVO, ZIVI I ZIVJECE. ZIVJELA I DRZAVNOST CRNE GORE. ZASTO NE!!!
09.05.2018 14:14
Cuca
Cuca: Gospidin Daso je dobar advokat, human i divan covjek, pise kvalitetne teksove, a politicko djelovanje me ne interesuje.Mnogi komentari su zlonamjerni i nepromisljeni.
09.05.2018 16:44
za Banja
za Banja: Banjo, izvini molim te ali ne lazi, dje je molim te to groblje da podjem da vidim, ja jos nijesam vidio takve grobove, a sto se tice crkve, ja neznam koliko puta da ponovim , Banjo uzmi ustav knjazevine CG iz 1905 pa vidi kako se zove crkva CRNOGORSKA AUTOKEFALNA CRKVA, uzmi Pravoslavno crkveno pravo najveceg srpskog kanoniste NIKODIMA MILASA IZ 1895 crkvu naziva CRNOGORSKA AUTOKEFALNA CRKVA, uzmi Atinsku sintagmu odnosno katalog pravoslavnih crkavva iz 1855 pod rednim brojem 9 Crnogorska autokefalna crkva, i jos mnogo dokumenata, uzmi slike PETRA PRVOG, NJEGOSA i ostalih na glavi nose bijelu kamilovku, znas ko je nosi, vladike Autokefalnih crkava, sto se tice sadasnje obnovljene CPC ona je obnovljena na CT PRED 25 000 ljudi 1993 godine na opstecrnogorskom zboru kao uvijek kroz istoriju, sto se tice danas njenih vijernika, podji do Cetinja, Kotora , nk , DG pa vidi da li ima vijernika, na trgu na Ct za Badnji dan bude vise vijernika no ispred manastira, u KO takodje bude 300 - 400 ljudi, u NK bude 1ooo ljudi, tako da nista ti ne brines o vijernicima, jer CCrnogorci su vjekovima bili tradicionalni vijernici i nijesu isli u crkvu kao vi danas da vas vide i iz ideologije, tako moj Banjo sto mislis ti o ustavu knjazevine CG i o tome sto se crkva tako zvala i ako diskutujes onda se osvrni na sva pitanja.
09.05.2018 17:03
za Banja
za Banja: I jos Banjo srpstvo ce zivjeti u vama koji mislite da ste Srbi i treba da zivi, u nama koji se osjecamo samo Crnogorci nece kao i zvanicno u nasoj CRNOJ GORI, jer zvanicna CG ne bastini nikakvo srpstvo.
09.05.2018 17:05
BANJO
BANJO: ZA BANJA, TI KAZES DA JA LAZEM. TO MI U CETIRI OKA, NIKADA NEBI SMIO RECI JA TEBE VRIJEDJATI NECU. NE ZATO STO ME STRAH, VEC ZATO STO OVO CITAJU I DRUGI I U NAJMANJU RUKU, NIJE PRISTOJNO. NO KAD NE VJERUJES ZA OVO STO PISE NA GROBU I CIKAS ME, DA PODJEMO DA SE LICNO UVJERIS, NA LICU MJESTA. ONDA OCEKUJEM IZVINJENJE I JEDAN DOBAR RUCAK. REDAKCIJU MOLIM DA NE OBJAVLJUJE, TEKSTOVE SA LICNIM UVREDAMA. OVU CIFRU OD 25000 LJUDI, KOJU POMINJES, NEMOJ VISE, MOLIM TE. ZNAS LI TI STO JE 25000!?KO JE OSNOVAO PRVU EPARHIJU I KADA U C. G.!? CINJENICE HOCU, A PRICA O MARKOVIM KONACIMA...! NE NEGIRAM DA SE OSJECA, KAKO GOD KO HOCE, ALI NA SEBE NEDAM. ZNAM DA SE NECES POJAVITI, NO SVEJEDNO, CEKAM I BEZ UVREDA.
09.05.2018 17:46
kkk
kkk: Koliko samo ubjedjivanja jesmo li srbi ili nijesmo, pa postovani komentatori, Nacije su drustveno istoriska kategorija koje su nastale na prelazu izmedju feudalizma i kapitalizma kad su se teritorijalne zajednice i plemena udruzivala i spajala a karakterisalo ih je ista kultura, isti jezik, isti ekonomski interesi i sve ostalo tako su nastajale nacije, moderne nacije nastale su tek krajem 19 vijeka, Crnogorska nacija je stvorena vjekovnom borbom Crnogorskih plemena sa ovih prostora za svoju drzavu, za svoju Crnogorsku naciju koja je i stvorena udruzivanjem svih tih plemena, ne postoji jednorodna nacija jer su se nacije stvarale od raznorodnih elemenata i etniciteta, ..
09.05.2018 18:56
za Banja
za Banja: Banjo, nikakvu namjeru nijesam imao da te uvrijedim , pogotovo sto se tice grobova, ali bih stvarno volio da mi kazes dje se to nalazi, jer stvarno nijesam kjos imao priliku to vidjeti.
09.05.2018 21:26
za Banja
za Banja: Banjo, sto se tice te cifre od 25000 ljudi je istina, postoje televiziski snimci a inace sam i licno prisustvovao, od biljarde citav Dvorski trg i dalje gore i dolje NJegosevom ulicom sve je bilo krcato, to je bila ogromna masa ljudi, ti se potrudi pa nadji snimke tog dogadjaja.
09.05.2018 22:10
BANJO
BANJO : ZA BANJA, U ULCINJU SE NALAZI GROB. KOD CRKVE SV. NIKOLE,POD METERIZE! AKO POZELIS DA VIDIS, JAVI SE, JA SAM OD RIJECI. I DA TI ODMAH KAZEM, JA NIJESAM NIKAKAV VELJE SRBIN, NO POTPUNO NORMALAN I POSTUJEM SVAKOG, BEZ OBZIRA NA VJERU I NACIJU. TAKO SAM I VASPITAN. STO SE TICE CT, BIO SAM BEZBROJ PUTA, NA MITINGE LSCG I DOBRO ZNAM DA PROCIJENIM BROJ PRISUTNIH. U SVOJOJ ISTORIJI NA CT JE NAJVISE NA SKUPU BILO LJUDI, KADA SU DONESENE KOSTI, KRALJA NIKOLE I NJEGOVE PORODICE. SVE OSTALO JE MOGLO BITI, NAJVISE DO 10.000 LJUDI. MI SMO NAROD SKLON PREUVELICAVANJU. TOLIKO O TOME. KAD POZELIS, IDEMO MOJIM KOLIMA ZA UL, DA TE UVJERIM I DA MI SE IZVINIS. POZ.
10.05.2018 08:09
za Banja
za Banja: AKO si bio na dvorskom trgu od biljarde do NJegoseve gore i dolje, onda bi treao znati da tu moze stati vise od 20 000ljudi, ja ti opet kazem uzmi izvjestaje iz tog vremena imaju televiziski snimci pa vidi, to je bila ogromna masa ljudi, ali je stvarno glupo da se nadvodnjavamo oko svega ovoga, sustina je da je CRNA GORA obnovila svoju nezavisnost visevjekovnu , da postoji, da imamo nas Crbnogorski jezik i azbuku sa 32 slova koja se uci u skolama, da smo clanica Natoa, i to je to, a ni ja tebe ni ti mene necemo uspjeti ubijediti ni promijeniti, ti zelis Crnu Goru po tvom ukusu sto na srecu ona nije, ja je zelim ovakvu kakva je sad i to je razlika medju nama i medju svim Crnogorcima, ti mislis da su Crnogorci srbi , ja i mnogi ne mislimo i za to imamo uporiste u nasim precima i ne treba o tome uopste polemisati, ali Banjo nikako mi ne odgovori na pitanje o CPC stalno to izbjegavas, zasto se u knjazevini CG crkva nazivala, CPC, zasto NIKODIM MILAS crkvu zove CPC, zasto u Atinskoj sintagmi pod brojem 9 CPC zasto Crnogorski mitropoliti svi nosise bijele kamilovke na glavi sto je znak autokefalnosti crkve, nadam se da ces sve odgovoriti s cinjenicama
10.05.2018 10:38
BANJO
BANJO : ZA BANJA, NEKA BUDE TAKO. SVE BIH TI ODGOVORIO, NO UPORNO IZBJEGAVAS, DA MI ODGOVORIS, KO JE OSNOVAO PRVU EPARHIJU U C. G., GDJE I KADA!? VJERUJES LI ONO U VEZI GROBA!? IMAM UTISAK, DA SI ODUSTAO. NE HVATAJTE SE ZA NIKODIMA MILANA! NIKAKVO UPORISTE U VEZI CPC NEMATE, OSIM STO SE POZIVATE NA UKIDANJE P. PATRIJARSIJE. NECE VJERNICI U CPC. VIDIS LI DA SE I JEDAN STEVO VUCINIC ODBIO, A ONDA JE PUKLA TIKVA I SA ONIM JADNIM I BOLESNIM LAJOVICEM, ZA KOJEG, ISKRENO MISLIM DA IMA SIFRU. NEKADA SAM SE I JA ZANOSIO, KAO I TI, ALI SAM NA VRIJEME SHVATIO, DA GURAM AUTO UZ BRDO! JURISANJE NA MANASTIRE I CRKVE ME OTRIJEZNILO. VJEROVATNO ZNAS KOLIKO JE MOMAKA SA CT, NA OVAJ ILI ONAJ NACIN STRADALO. NIJESAM JA BIO PROTIV NEZAVISNOSTI C. G., ALI ZA OVAKVU C. G. NIKADA. POZ.
10.05.2018 17:59
ZA BANJA MIRKO
ZA BANJA MIRKO: PA znas li ti Banjo ko je Nikodim Milas najveci autoritet i kanonista SPC i napisao je CRKVENO PRAVOSLAVNO PRAVO, a sto kazes o ustavu knjazevine CG i nazivu crkve , vidis kako to preskaces a sto kazes da ljudi nece u CPC ja te pozivam da dodjes za Badnji dan CT, KO, NK, DG NJEGUSI, a sto kazes sto su sve crkve na Petrovicevim NJEGUSIMA VRACENE CPC, skoro sve u Katunskoj nahii, Cevu, NK, sto o tome mislis, a tek ces vidjketi.
10.05.2018 19:49
Mirko
Mirko: Dobro Banjo ti nijesi za ovakvu CG nikad, vecina nas jeste, CG je uredjena po nasem ukusu po vasem koliko vidim nije, i to je to, sa tim zavrsavamo, jer smo dosadili svima poz
10.05.2018 19:55
BANJO
BANJO : ZA MIRKA, BICU KRATAK I JASAN! KO JE, KADA I GDJE OSNOVAO PRVU EPARHIJU NA PROSTORU C. G.!? HVATATE SE ZA NIKODIMA MILASA, A VASELJENSKA PATRIJARSIJA I SVE KANONSKE PRAVOSLAVNE CRKVE, NECE DA CUJU ZA VAS. O BROJNOSTI VJERNIKA CPC,ZNA CITAVA C. G. SVI MOZETE STATI U JEDNU PROSTORIJU 4/4. VIDIS DA SE POVUKAO I JEDAN S. VUCINIC, A STO JE BILO SA LAJOVICEM, DA I NE SPOMINJEMO. CEKATE NEKI ZAKON, DA SILOM OTMETE HRAMOVE. SPOMINJES KATUNSKU NAHIJU. GDJE JE TU GRBALJSKA, CRMNICA, PASTROVICI, SJEVER C. G.!? PRAVITE VASE HRAMOVE, ALI NE OTIMAJTE ! NIJE DOBRO ZA NAPREDAK PORODICE. AKO JE OVAKVA C. G. PO VASEM UKUSU, SRECNO VAM BILO! JA SAM HTIO C. G. JEDNAKU ZA SVE, BEZ OBZIRA NA VJERU I NACIJU. ONA JE DANAS MACEHA, PRVO ZA SRBE.
10.05.2018 21:39
Onamo namo
Onamo namo: Živjelo nam milo Srpstvo!Pozdrav za Banja Kaludjerovića
10.05.2018 23:24
List Crne Gore
List Crne Gore: O, Jasnoooooo- tako bi te dozivali tvoji. Kada pomenes cetnike, ustani se i pokloni. Zasto? Zato sto svakog Srbina vidis kao krvnika. Sramota. Znas li mi sta reci o ustasama i balijama. A partizani...cvjecke. Ej, hitno se lijeci. Rat nikome nije brat. U ratu su svi isti- sve strane. Jedino, ko pobijedi pise " istoriju", svojim stilom i slaveci samog sebe. Jasna i jasneeeee, neka ti bude jasno da su se trudili da potamane najumnije i najvidjenije ljude sa pricom kao da su poklali i ubili "patriote i dobrotvore". Glupaco, evo placas cehove tih cistki i jos si se drznula da komentarises i prosudjujes o cetnicima. Umjesto mozga, slama ti je u mozgu. Ciju li krv ti nosis?
11.05.2018 08:29
Brano
Brano: Daso, care!
11.05.2018 22:24
Четник
Четник: Камо лепе среће да су остали у ДФу ко Дашо, гласао бих за њих.
25.05.2018 17:09
Vasko sa stare raskrsnice srbin
Vasko sa stare raskrsnice srbin: Jedino otvorene liste koje bi predvodili pošteni patriota a da ostanu dokazani moralni i stručni ljudi iz svih stranaka. U provjeru podataka bi se uključile i nvo kojima bi povjerenje i demokratičnost bile provjerene anketama. Zvala se vlada spasa ili povjerenja da pripremi izbore. Ima li primjera u svijetu da iz jedne partije dzemperase odabere udba da svrgnu svoje legalno izabrane partijske drugove da sa pljanom orazularenom ruljom na nacionalistickkom retorikom na stvorenoj retorici mržnje ostvare uništavanje svega a najviše morala. Ustajte prezreni na svetu pošteni Crnogorci Srbi muhamedanci Albanci liberali radikali dpsovci i svi drugi. Oduzmemo opljačkano i vratimo opljackanima na referendumu izaberimo predložio imena crkve i usvojimo ga po kanonskom pravuk
06.11.2018 18:04
stari baranin
stari baranin: moj Daso...ona prica o slonu i misu...ajd ti sad ubijedi misa da nije most tresao od njega,,nikad neces uspjeti..koliko li miseva nakoti se od 2006..hahhaa al uzalud,mis je samo mis.tacka.
13.11.2018 21:26
Miki
Miki: Dragi rođače, Predanja o našem Ozru i njegovoj braći ima oko 15-ak pa se "nije lako" odlučiti koje je od njih najmjerodavnije. Po meni: mi smo mješavina romanizovanih Slovena i sloveniziranih Vlaha, a "materijalni dokazi" su halpo grupe i antropološki nalazi, koji nas svrstavaju u "dinarski" tip.
20.08.2023 12:23
Ostavite komentar
Ime / nadimak:
Komentar:
Ћирилична верзија
Pišite nam
Podijelite sadržaj na:
Izdavač:
Srpska narodna čitaonica - Bar